6 שלבי האבל במות חיית מחמד

אובדן חיית מחמד יכול להיות הרסני עבור אנשים מסוייימים. זמן ההתאוששות מהצער משתנה מאדם לאדם אך ריכזנו עבורכם מספר שלבים שכמעט כל אדם עובר בזמן האבלות על חיית המחמד ומספר עצות שיעזרו לכם להתמודד עם היגון.

6 השלבים בעת אובדן חיית מחמד וכיצד ניתן להתמודד בכל שלב ושלב

1. הלם
זהו השלב הראשון ולצערנו הוא בלתי נמנע, וזה הולך להכות בכל בני המשפחה. השלב הזה הוא ההלם. במהלך תקופת ההלם, נסו לקבל את האובדן. הבינו שזה חלק טבעי ממעגל החיים. כמו כן, כמו בכל מושא של אבדן בחיים תדעו שזה יכול לקחת מספר ימים או שבועות להקל מה באמת קרה לפני שרגשות חזקים יותר יתחילו להשתלט עליכם.
חן מבית דגן מתארת איך זה היה לאבד את נקבת הפומריין שלה אחרי שלוש שנים בלבד. "אחרי שמתה הבית היה דומם, זה נמשך יומיים, אף אחד לא מדבר על זה, היא לא היתה חיית מחמד, היא חלק מהמשפחה, כשהיא נפטרה, איבדנו חלק מהמשפחה."

2. כעס
"אי אפשר לעקל זאת", "לא מאמין שזה קרה לנו". אתם עלולים לכעוס על חוסר ההגינות של כל זה, או שאתם עלולים להיכנס למצב רוח של כעס ולא להבין איך זה קרה – המכונית שיצאה משום מקום, המחלה שלקחה את החיים של הכלב שלכם… בעוד מספר חודשים. "הכעס עלול להיות מופנה פנימה: ייתכן שתנצחו את עצמכם על שלא שמרתם על חיית המחמד טוב יותר, אולי תחשבו על זה שלא הבאתם אותה אל הווטרינר לבדיקה מוקדמת יותר או לכל כישלון דמיוני אחר שאתם חושבים עליו עכשיו כשחיית המחמד מתה.
"כותבת מלי: "זה טבעי להרגיש כעס, בין אם מכוונים ליישות עליונה, כעס כלפי עצמך או כעס כלפי מישהו אחר, אך היזהרו ותדאגו לא לשמור את הכעס הזה ודאגו לשחרר אותו: זכרו כי מה שאתם מרגישים זה נורמלי, השתדלו לא לפגוע ולהתעצבן על אחרים."

3. הכחשה
הכחשה עשויה להגיע בעת אבל על אובדן חיית מחמד. כמובן שתחילה תחשבו שאתם לגמרי בסדר גמור או אפילו אם תחליטו מספר ימים אחרי לאמץ חיית מחמד חדשה. זה נורמלי להתקדם ולשקול לאמץ חיית מחמד חדשה לאחר אובדן, במיוחד כאנשים שאוהבים בעלי חיים, אבל מירה כהן אומרת: תזהרו לא לאמץ חיית מחמד מתוך חשיבה כי זאת תמלא את החור שחיית המחמד החדשה תמלא את החור שחיית המחמד שהלכה לעולמה השאירה לך בלב…

"כאשר מאבדים חיית מחמד אהובה, אתם עלולים לחוש צער עמוק במשך שבועות או חודשים לאחר המוות, חכו עד שתרגישו שזה נכון עבורכם, תנו לכל בני המשפחה להרגיש שחיית המחמד שהלכה לעולמה קיבלה את הכבוד הראוי לפני שאימצתם חיית מחמד חדשה.

4. אשמה
כעס על עצמך על מות חיית מחמד עשוי להיראות ולהרגיש כמו אשמה, אבל אשמה היא שלב נפרד בפני עצמו, אולי כי זה כל כך קל להרגיש אשמה, המוח שלנו מרגיש אשמה על "מה אם הייתי…." לילה אחרי לילה לעיתים תמצא את עצמך שוכב ער במיטה וחושב מה היית יכול לעשות אחרת כדי לשנות את מה שקרה.
התרופה הטובה ביותר לאשמה היא פשוטה – אל תאשים את עצמך. תוכל לדבר עם מישהו שקרוב לך על החרטות שאתה מרגיש, ועל המחשבות שמתעוררות בליבך וכך תוכל לקבל פרספקטיבה מאוזנת.

5. דיכאון
דיכאון עשוי להיות השלב הקשה ביותר בהליך האובדן, יכול להיות שתרגישו שלא תצליחו להתרומם מן הבור הזה שאתם נמצאים בו. השלב המכאיב הזה הוא הזמן המושלם באמת לעכל את המוות של חיית המחמד שלכם.
אך ניתן להתעודד, "אחרי מותו של אדם אהוב, רבים מאתנו נסגרים מבחינה רגשית, אבל ריפוי אמיתי בא מתוך זה שתתנו לטראומה והכאב להיות חלק מכם, תחוו את הכאב ותבינו שעם הזמן הכאב ידעך והתחושות יהפכו לזכרונות מתוקים ואהבה.

6. החלטה
הנה החדשות הטובות: כמה שזה בטח ישמע כמו קלישאה, כאשר תתנו לרגשות שלכם לתפוס את המקום שהם צריכים ותחוו אותם בתור חוויה – לא רעה, לא טובה, אלה חוויה שאתם צריכים לחוות, מסע האבל יגמר. תבינו שאם אתם לא באבל, זה לא אומר שהפסקתם לאהוב את חיית המחמד שהלכה לעולמה – זה רק אומר שאתם מרשים לעצמכם לגדול להתרפא, משהו יפה יכול לצאת מתוך אובדן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *