האם כדאי לקבור את חיית המחמד לאחר פטירתה?

אם חיית המחמד האהובה שלכם הלכה לעולמה בבית, או אם לקחתם את ההחלטה הקשה ביותר ובחרתם להרדים את חיית המחמד אצל הווטרינר, תמיד יש את השיקול של מה לעשות עם גופתה של חיית המחמד. לא תמיד אפשרי לחשוב על הרעיון של השארת גופתה של חיית המחמד מאחור, האם תצטרכו לקבור את גופתה בעצמכם? כילד קברתי אוגרים ואפרוחים, אבל מעולם לא קברתי בעל חיים שהייתי קרוב אליו עד לפני שבוע, כשהייתי צריך לקבור את החתול שלי.

מאמר זה הולך לכסות את ההיבטים המעשיים שצריך לעשות לבצע לעיתים במהלך האבל שלנו, אבל ננסה לעבור גם על התהליכים הרוחניים. לאבד את חיית המחמד זה קושי קשה מנשוא עבור כל אדם. כאן ננסה להבין את כל האספקטים של מה זה אומר, איך עושים זאת והאם יש אופציה שמישהו יקבור את חיית המחמד עבורכם.

קבירת חיית המחמד באופן עצמאי

באמת לא הייתי בטוח שאוכל להתמודד עם זה בעצמי, מנקודת מבט רגשית, אבל החלטתי שאני חייב את זה לחתול שלי. הייתי גם די בטוח שיעבור עליי לילה של סיוטים אם רק אשאיר את גופה מאחורי במרפאת הווטרינר. אני כל כך מעריך את ההחלטה שעשיתי לקבור את החתול שלי בעצמי ואלה הסיבות לכך:

סגירת מעגל רגשי

הייתי, כמובן, היסטרית למדי ברגע שהומתה, אבל במהלך הנסיעה הביתה הייתי חסרת תחושה לחלוטין. ליבי היה כבד מאוד, ופרצתי בדמעות בלתי נשלטות לסירוגין בגלל הרגשות שהיו לי. המאמץ הגופני שהייתי צריכה לעבור, נשיאת גופתה של החתולה ליער, חפירת הבור לקבירה, מילוי הבור לאחר מכן מחדש, זה סיפק לי רגע של פורקן אנרגיה בשבילי. חשתי 100% קלה יותר לאחר שקברתי את החתולה שלי. לא הייתי מאושרת כמובן, אבל הייתי במצב הרבה יותר טוב שאפשר לי להתמודד עם האובדן.

תשאלו כל פסיכולוג והם יגידו לכם כמה פעמים אנשים עינו את עצמם על כך שהם לא סגרו מעגל כמו שצריך. לקבור את חיית המחמד שלך יעזור לך לתת לעצמך סגירת מעגל ראויה. כשעמדתי שם והסתכלתי על הקבר כשזה נגמר, ידעתי שלעולם לא הייתי מוצאת סוג כזה של סגירת מעגל.

איפה לקבור את חיית המחמד

בישראל יש הגבלות על קבורת חיות מחמד במקומות ציבוריים. אך פעמים רבות קוברים את חיות המחמד באחת מדיונות החול הרבות שיש בערי ישראל והאזורים הסמוכים אליהם. בכל מקרה, מומלץ ליצור קשר עם הרשויות המקומיות בכדי שתהיו בטוחים מה מותר לך לעשות.

מה צריך להכין לקבורה?

ראשית, הדבר הראשון שצריך הוא קופסא שתתאים בגודל לחיית המחמד שלך. ניתן ליצור קופסא מתיבת עץ, קרשים, או אולי כדאי להשקיע בארון קבורה מקצועי בעל ידית אחיזה האופציה הזו יותר יקרה, ולעיתים הכנת הקופסא באופן עצמאי עוזרת גם כן להתמודד עם האובדן.

שנית, צריך את חפירה. שימו לב שאם חיית המחמד קטנה, את חפירה קטן יכול להספיק. אם חיית המחמד שוקלת 20-30 קילו ומעלה, את קטנה לא כלכך תספק את הפתרון ותצטרכו את חפירה רציני יותר.

שלישית, אל תעשו זאת לבד. תלכו עם בן משפחה או חבר טוב. קחו בחשבון שמדובר על הליך רגשי מאוד קשה. לא תמיד נוכל לתפקד כמו שצריך כשמדובר בהליך כל כך כואב. קחו חבר טוב או בן משפחה שפחות קשור רגשית לחיית המחמד בכדי שיעזרו לכם בקבורה.

אופציה נוספת – קבורה בתשלום

כיום קבורת חיית מחמד עולה כמה אלפי שקלים. ישנם מספרי בתי קברות שתוכלו למצוא במחירים זולים יותר אך הם רחוקים יותר מאזור המרכז. קחו בחשבון שאחרי הקבורה כדאי להכין מצבה עם שם חיית המחמד. במצבה תוכלו לרשום את תאריך ההולדה, הפטירה, לשים צעצועים ומשחקים שחיית המחמד אהבה. ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *